Στη β΄ φάση ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ – Οι εταιρείες που πέρασαν

Προχωρούν οι διαδικασίες προκειμένου η Κρήτη να αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, τον ΒΟΑΚ, ο οποίος θα ακολουθεί την διαδρομή Κίσσαμος − Χανιά − Ρέθυμνο − Ηράκλειο − Αγ. Νικόλαος – Σητεία, συνολικού μήκους 300 χλμ.

Από τα Χανιά, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι αξιολογήσεις των συμμετοχών των πέντε κοινοπρακτικών τμημάτων και θα προχωρήσει άμεσα η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, κάνοντας γνωστό ότι ο ίδιος υπέγραψε και την απόφαση για την τελική χάραξη του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, μετά και την καταγραφή των κυκλοφοριακών φόρτων σε 21 σημεία του οδικού δικτύου του νησιού.

«Σήμερα μπορούμε να πούμε πριν από την υποβολή και έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών, ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μάς επιτρέπουν την ένταξη του τμήματος του ΒΟΑΚ από το Καστέλι Χανίων έως τα Χανιά, στο έργο της παραχώρησης», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Χθες ο υπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τον νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ, ο οποίος περιλαμβάνει και τη δυνατότητα κατασκευής των τμημάτων Κίσσαμος – Χανιά και Αγ. Νικόλαος – Σητεία, υποστηρίζοντας ότι δεν θα πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι, αλλά οι επισκέπτες και τα τουριστικά λεωφορεία.

Δείτε: Χρ. Σπίρτζης για τον ΒΟΑΚ: Σε χρόνο – ρεκόρ οι μελέτες – Αναβαθμίζεται η Κρήτη

Επίσης, στο τμήμα Χανιά – Αγ. Νικόλαος, από τα 181 χλμ., τα 105 θα κατασκευαστούν εκ νέου, σύμφωνα με τις προτάσεις που κατατέθηκαν.

Η διεύρυνση του τεχνικού αντικειμένου

Συγκεκριμένα, με δεδομένη την επιλογή της τελικής χάραξης του ΒΟΑΚ, δημοπρατείται άμεσα από την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για όλο το οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η κατασκευή των κάτωθι αξόνων:

  • Επέκταση ΒΟΑΚ από Χανιά προς Κίσσαμο (Δυτική επέκταση)
  • Επέκταση ΒΟΑΚ από Άγιο Νικόλαο προς Σητεία – Ιεράπετρα (Ανατολική επέκταση)

Κάθετοι άξονες από ΒΟΑΚ προς Νότια Κρήτη:

  • Κάθετος άξονας Χανιά – Παλαιοχώρα
  • Κάθετος άξονας Ρέθυμνο – Πλακιάς
  • Κάθετος άξονας Χερσόνησος- Καστέλι – Βιομηχανικό Πάρκο Αρκαλοχωρίου (περιλαμβάνεται στην πρόσφατα υπογραφείσα Σύμβαση Παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καστελίου).

Η εξέλιξη των διαγωνισμών

Ο διαγωνισμός πέρασε στη β΄ φάση, καθώς ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των σχημάτων που διεκδικούν τα δύο έργα.

Το κομμάτι της παραχώρησης που αποτελεί και τον κύριο κορμό του ΒΟΑΚ, δηλαδή το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, διεκδικούν Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΤΕΡΝΑ, J&P Αβαξ, Vinci και η κοινοπραξία Μυτιληναίος με την Ισπανική Acciona.

Για το ΣΔΙΤ που αφορά το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 20 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, σε συνεργασία με το fund Marguerite, η Μυτιληναίος με την Acciona-Intertoll και η Iσραηλινή  Shikun & Binui.

Τέλος, μέχρι το καλοκαίρι προβλέπεται να δημοπρατηθεί και το τρίτο και τελευταίο κομμάτι του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο και είναι το τμήμα από Νεάπολη  έως Άγιο Νικόλαο.

Για το έργο αυτό, το οποίο σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ (τρέχων και επόμενο), επικαιροποιούνται οι μελέτες.

metaforespress.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί